[ANSOL-geral] NASA Open Source Summit

Marcos Marado mindboosternoori gmail.com
Terça-Feira, 29 de Março de 2011 - 10:34:25 WEST

On Tuesday 29 March 2011 02:38:53 André Isidoro Fernandes Esteves wrote:
> "NASA will host a summit about open source software development on March
> 29-30 at the agency's Ames Research Center in Moffett Field, Calif. The
> event runs from 9 a.m. to 5 p.m. PDT on both days. NASA's first Open
> Source Summit will bring together engineers, policy makers and members of
> the open source community. Participants will discuss the challenges within
> the existing open source policy framework and propose modifications to
> facilitate NASA's development, release and use of software."
>
> http://www.nasa.gov/open/source/

> [...]

Um comentário rápido depois de ter lido o mail, mas sem ter lido os links:
a licença "open" da NASA é Open Source mas não é Free Software (no site da FSF
diz o porquê, não sei agora o link, sorry), se calhar uma boa sugestão a fazer
era que eles fizessem as alterações necessárias à licença...

Marcos Marado